Arazide granülemetrik mekanik dolgu yapılmaktadır. Granülametrik Mekanik Dolgu,Kazı dolgu sınırına kadar kazılmış, tesviyesi yapılmış ve örselenmiş bölümleri uzaklaştırılmış kazı alanında projesine uygun çalışma platformu oluşturmak için yapılacak kontrollü dolgu işidir.
Burada mantar döşeme sistemi kullanılmaktadır. Mantar döşeme sistemlerinde , kirişler farklı
dizayn edilir, kolonlar arasında kalan döşeme şeritlerinin 100-150 cm
genişliğinde kiriş olarak çalıştığı kabul edilir. Bu amaçla bu şeritlerde
etriye bağlanmaz ama kiriş alt üst donatısı ve ihtiyaca göre kolon
başlıklarında ilave donatı konur , etriye olmadığı için radyede olduğu gibi
sehpa kullanılır. Bu kiriş sistemi fiktif kiriş olarak adlandırılır. 7-8
aksı 5.kademede 11 adet ankraj imalatı yapıldı. J-Q
aksı arası döşeme donatısı alt hasır montajına başlandı.
Q-R aksları arasında drenaj imalatı yapıldı.
10.
Gün (30.06.2012)
Tevzi demir, kiriş gibi çalışan , yükü dağıtan yere
paralel demirdir. Şakül demirler ise düşey demirdir.Kortek
firması tarafından O-N /15-18 aksları arası Grace preprufe 300 R radye temel
altı ve yanı su yalıtımı yapıldı. 7-8 aksı 5. Kademede 15 mtül kuşak kirişi imalatı
tamamlandı. Hafriyat çalışmaları devam etti.
11.
Gün (02.07.2012)
Ofis kısmında cumartesi
gelen revizyon projelerinin incelenmesi ve onların ilgili birimlere dağıtımı
yapıldı. Sonrasında şantiyeye çıkıldı. En
uzun üretimde olan demir 12 m dir. Patlayıcı
ile patlatma yapılmıştır. O-R
aksı arası temel donatı montajına devam edildi. J-Q
aksı arası döşeme donatısı alt-üst hasır montajına devam edildi. Gelen
foamboard indirildi ve demircler ile beraber
kontroller yapıldı.
Hidrostatik su dolum testi yapılmıştır. Borular su
dolu şekilde beton dökmeye hazır hale getirilmiştir.
12.
Gün (03.07.2012)
Kuşak kirişlerinin arası püskürtme beton ile
doldurulmuştur. Kür işlemi 3 şekilde gerçekleşmektedir. Sulayarak, ıslak
çuvallara sararak kür, sıvı kimyasal maddelerle kürdür. 9-10
aksı 2.kademede 7 adet ankraj imalatı tamamlandı. 7-8
aksı 4.kademede 12.5 mtül kuşak kiriş
imalatı tamamlandı. -44.65
kotu asansör kuyusu grobeton dökümü yapıldı. K01 kule vinç montaj ve test çalışmaları bitmiş ve
aktif çalışmaya başlamıştır.
13.
Gün (04.07.2012)
9-10
aksı 2. Kademede 13 mtül kuşak kirişi imalatı tamamlandı. Hafriyat kazılarına devam edildi. -44.65
kotu asansör kuyusu kalıp montajına başlandı. Dolgu betonu dökümü yapıldı. Grobeton,
Mukavemetin önemli olmadığı dolgu, tesviye ve temel altı betonu olarak
kullanılır. Grobeton yapımındaki amaç zemin ile temelin irtibatını keserek
zeminden gelebilecek su veya zararlı kimyasalların temel betonarmesine zarar
vermesini önlemek ve temel altının donatı döşenmesi için gerekli düzlüğe
getirmektir. Ayrıca beton yollarda alt temel tabakasında kullanılabilir. Temel
kazısı bittikten sonra zemin güzelce tesviyelendirilir ve sıkıştırılır.
Tesviyelendirilmiş , sıkıştırılmış zemin
üzerine 5-10 cm kalınlığında mıcır serilir ve mıcır tesviyelendirilir. Serilen mıcırın üzerine naylon örtülür.
İstenilirse daha sağlıklı olması için çift kat olarak serilebilir. Örtülen
naylon üzerine grobeton dökülerek tesviyelendirilir. Tesviye, alt katların
pürüzlerini kapatarak düzgün bir yüzey sağlar.
Aplikasyon , yapının temel ve kolon yerlerinin arsa üzerinde saptanarak
işaretlenmesidir. Grobetonda demir donatı yoktur. Blokajda dane çapı büyük
çakıllar ,mıcırlar kullanılır.
14.
Gün (05.07.2012)
Sahada statik projenin demir metraj yardımıyla
uygulamaya aktarılması ve kontrollerin yapılması tamamlandı. 7-8
aksı 4.kademede 4 adet ve8-9 aksı 5.kademede 4 adet olmak üzere 8 adet ankraj
imalatı tamamlandı. 229 kamyon kazı yapılmıştır. J-Q
aksı arası döşeme donatısı alt-üst hasır montajına devam edildi. -44,65
kotu asansör kuyusu kalıp montajı tamamlandı.
Kalıp çevresine dolgu betonu dökümü yapıldı. Perde betonu döküldü ve temel perde arkası dolgusu yapıldı.
15.
Gün ( 06.07.2012)
Gelen projelerin dağıtımı, dosyalama için projelerin
düzenlenmesi, katlanması ve isimlendirilmesi işlemleri gerçekleşti. 7-8
aksı 4.kademede 4 adet ve 8-9 aksı 5.kademede 4 adet olmak üzere 8 adet ankraj
imalatı tamamlandı.M-O
aksları arası grobeton dökümü ve perdah işleri tamamlandı. Masa kalıp
hazırlığına devam edildi. O-R aksları arası kolon+BAP (betonarame donatı) donatı montajına
başlandı.
16.
Gün (07.07.2012)
7-8, 8-9 aksı 4.kademede 8,5 m ve 7-8 aksı 6.kademede 9,5 m
olmak üzere 18m kuşak kirişi imalatı yapıldı. . B10 katı H bölgesi SB10189 ,10196, 10192,
10193, 10194, 10184, 10171 kolonları donatı ve kalıp montajları yapıldı. L-P
aksları arası kolon ve perde donatı montajına başlandı. Dökülen
temel ve tabliye betonu perdah işleri
yapıldı. (-39,40)-(-40,65) kotları arası grobeton dökümü için kalıp imalatı yapıldı.
17.
Gün (09.07.2012)
12
adet ankraj delgisi yapıldı. Patlatma
yapılmıştır. . B10
katı kule bölgesi grobeton döküldü. Asansör
kuyusu ve su kaçaklarının giderilmesi ile uğraşıldı. Kazılar devam etmiştir. . Patlatma işlemi beton
kalıplarının bozulmaması ve betonun düzgün çıkması için beton dökümünden 24
saat önce ve sonra yapılmaması şeklinde planlanmaktadır.
18.
Gün (10.07.2012)
8 adet
ankraj delgisi yapıldı. . B10
katı kule bölgesi grobeton imalatı devam etti. L-P
aksları arası kolon ve perde donatı montajı yapıldı. B10 katı kule bölgesi
demir hazırlık yapıldı. B09 katı SB09173, SB09201, SB09154, SB09203 kolon kalıp
imalatı yapıldı.
Preprufe 300 R uygulaması yapıldı. Asansör kuyusu su
kaçakalarının giderilmesi ile ilgili çalışma yapıldı. Manilya
sökü aletidir. Tabliye döşemedir. Çekme payı kuleden ceddeye olan mesafedir. .
Donatılar 92 cm + 4+4 paspayından dolayı 100 cm mesela. Metreyi kolonda filize tutunca 186, etriyeye
tutunca 184 cm dir. Boy demiri 380 cm
dir. Şişleme vibratörün tahtalı şekilde olanıdır. Cüruğ betona dayanım verir.
Kül de . Kılçık drenaj dallanma gibidir. Temel altı drenajdır. Kalıp dışından
kolon çevresindeki ipe 178cm olmalıdır.
19.
Gün (11.07.2012)
11-12
aksı rampa kısmına 3 adet 6m pasif ankraj delgisi yapıldı. 281
kamyon kazı yapılmıştır. B10
katı kule bölgesi 9. Kısım grobeton beton ve kalıp imalatı yapıldı. . B10
katı kule bölgesi temel alt donatı ve asansör kuyu temel donatı montajı yapıldı. B09 rampa
döşemesi sökümü yapıldı. J-N
/12-13 aksları arası preprufe 300 R uygulaması yapıldı. E-H aksları arası temel yanına XPS döşenmesi
yapıldı.
Asansör boşluğuna önce mıcır koyuldu sonra
beton döküldü.
Donatı kaplanması, grobeton dökümü, kolon
beton dökümü yapıldı. Demirlerde en altta koyulan demire mastar demiri denir.
Grid gibi döşenir. İzocamlar perdenin dışında kaplanır ve üzerine gelen harçtan
izolasyonu korur. Segregasyonlu yüzey, mıcır kalmış (çimento-su
ayrışmış yüzeydir. )Kolonlar
dışarıdan hazırlanıp yerine koyulur. Bu işlemler sırasında kolonun dönmemesi
için çapraz demir ile bağlanır. Kolonun altına alçı koyarak segregasyonu
önleyebiliriz. Segregasyonlu kısımlara
segregasyonun çeşidine göre tekrardan sıvama yapılır. Kolonlar bağlandıktan
sonra tekrar kontrolleri yapılır. Pompa temizlenmesi sırasında meydana gelen top
sıkışması ve havayı dışarı atamama nedeni ile 1 kişinin yaralanması ile sonuçlanmıştır.
20.
Gün (12.07.2012)
Bini demirlerin üst üste geldiği alandır. Bini
mesafesini bulmak için demirin çapı ile 50 fi yi çarparız. Momentin önemli
olmadığı noktalarda 35 fi alınır. Kolonlarda moment orta noktada 0 dır. Burada
önemsizdir. O yüzden 35 fi alırız.
Çevreleyen dış perdede zımbalama donatısı atılmaz.
Çelik mala ile derz yerleri birleştirilir. Preprufe 300 R su yalıtım malzemesidir. Hem
daha uygun fiyatlıdır hem de diğer su yalıtım malzemelerine göre daha
avantajlıdır.Çünkü betonla tepkimeye girerek yapışır ve aradan su geçişine izin
vermez. Kat yüksekliği 3.10 cm. 2.88 e kadar olan
yüksekliğe kalıplar geliyor. Grobetonda mastar için koyulan demirler kotu
belirler.10 cm grobeton, 5 mm izolasyon, 125 cm rayda
temel. Bu kule altında 250 cm e çıkar. Perdede donatı içe alınıp 60cm lik donatı 55
cm olabilir mesela. Arazide ölçüm alına aletin parçaları, javan,
mira, niva…Helikopter tepsisi çıktığında bıçağı
parlatmaya yarar. Radyetemelin üzerine epoksi sürülür ve cilalanmış gibi olur. Grobetonda C14
kullanılır. Radya temelde C50 kullanılır. C50 de çimento çok olduğu için çabuk
kurur. Masa kalıpta da mahya ve
ızgaralar vardır. Mahyalar ana kiriştir. GT24, ızgaralar VT20 dir. Beton dökerken kırmızı bant çekilir, su
geldiğinde onu emmesi içindir. Teslim almalarda dikkat edilen , bu inşaatta
uygulanan yataydaki kolon sınırı 180, dikeydeki 150 dir. Bir mikser 7m3 alır.Radyabeton binanın yükünü toprağa iletir. Kalıp aparatları; kelebek, deve boynu, tayrot, payandadır.
GEZİ STAJI
Gezi stajı kapsamında İstanbul Beşiktaş ilçesinin yıldız semtinin
tarihi ve içinde bulunan yapılar, dokusu üzerine bir araştırma yaptım. Beşiktaş
semtinde bulunan önemli yapılar ve alanlar, yıldız korusu, yıldız sarayı,yıldız
cami,yıldız saat kulesi, malta köşkü,
Barbaros bulvarı, Sinanpaşa cami, Atatürk anıtı, Barbaros Hayrettin Paşa
Heykeli ve türbesi,Beşiktaş iskelesi, Deniz Müzesi, Beşiktaş pasajı, Beşiktaş
balıkçılar pazarı, kartal heykelidir. Beşiktaş, boğazın Rumeli yakasında,
Tophane ile Ortaköyün arasındadır. Batıda Şişli ve Kağıthane, Güneybatıda
Beyoğlu, kuzeyde Sarıyer ile komşudur. Yüzölçümü 11.000 kilometrekare, sahil
uzunluğu 8375metre, nüfusu 2000 sayımına göre 190.813 tür.Bir teze göre
Beşiktaş adının alı Beştaş imiş. Bu da Barbaros Hayrettin Paşanın kıyıya
getirdiği gemileri bağlamak için diktirdiği 5 taş sütundan gelir. Beştaş ismi
zamanla Beşiktaşa dönmüştür. Beşiktaş yerleşim yeri kimliğini Osmanlı zamanında
kazanmıştır. Çünkü Bizans dönemi boyunca Beşiktaş’a Karadeniz kıyılarından
yağmacı akımları gelmektedir. Bu akım Osmanlı zamanında kontrol altına alınmış
ve sur dışına yerleşmeler başlamıştır.Barbaros Hayreddin Paşa zamanında
Beşiktaşın bulunduğu bölge liman olarak kullanılmaya uygun bir koymuş. Ama
zamanla doldurularak padişahların dinlenmesi ve eğlenmesi için hasbahçeye
dönüştürülmüştür.
Beşiktaş’ a yapılan gezi ile birlikte tarihten
taşınan izlerin günümüzü şekillendirdiğini görmekteyiz. İhtiyaçlara göre
limanın zamanla iskeleye dönüşmesi, isimlerin kaynakları... Deniz kıyısına
yakınlığı ve balıkçılar çarşısının bulunması Beşiktaş’a ayrı bir canlılık
katmaktadır.Beşiktaş balıkçılar çarşısının kabuğu ile beşiktaşın anıtsal
yapılarının arasına sembol niteliğinde bir yapı daha eklenmiştir. Beşiktaşın
arka mahallelerinde 3 katlı cumbalı yapılar da bulunurken, Barbaros bulvarına
sınır olan yapılar 5-7 kat arasında değişmekte ve alt katlar kırtasiye,
yeme-içme, banka gibi daha kamusal ağırlıkta kullanımlara sahipken üst
katlarında biraz daha özelleşen büro tipi kullanımlar ve ev olarak kullanımlar
hakimdir. Toplu ulaşım denizden vapur ile ve otobüsler ile sağlanmaktadır.
Metro, metrobüs, tramvay hatları uzanmamaktadır. Ayrıca köprüye yakınlığı
açısından da ulaşıma katkı sağlar.
Yıldız Sarayı,müzesi,saat kulesi, korusu, camisi, Malta Köşkü
Türk Osmanlı saray
mimarisinin son örneğidir.. Sarayda asıl yapılaşma Sultan II. Abdülhamid
döneminde (1876-1909) başlamış ve buraya Yıldız Saray-ı Hümayunu adı
verilmiştir. Bu dönemde saray, padişahın özel yaşamına ait mekanlarla birlikte,
resmi görevlilere tahsis edilen binaları, tamirhane, marangozhane gibi
atölyeleri ve tiyatro, müze, kitaplık gibi kültür ve sanat yapılarını da
kapsamaktadır. Ayrıca bahçesinde tarihten geldiğini belli eden değişik formlu
ağaçlar bulunmaktadır. 1993 yılından itibaren müzeleştirilmeye başlanmıştır. Korunun
toplam büyüklüğü 500.000 m 2. Koru içinde Malta Köşkü, Çadır Köşkü, Yıldız Şale
ve Yıldız Porselen fabrikası vardır. . Köşklerin dinlenme, seyir ve av köşkü
olma özelliğini yansıtan duvar ve tavan süslemeleri vardır. Sultan Abdülhamid Malta köşkünü Yıldız Sarayı`na bağlatmış, saray halkı
tarafından koru geçişlerinde dinlenme ve ziyaret yeri olarak kullanılmıştır.
II.Abdülhamid Yıldız Camii’ni 1885-1886 yılları arasında yaptırmıştır. Bu
caminin avlusunun güneybatı köşesinde saat kulesi bulunmaktadır. Köşeleri
kırık bir kare plan üzerinde yükselen, üç katlı kuledir.
Barbaros
bulvarı,Atatürk anıtı, Barbaros Hayreddin Paşa heykeli, Deniz müzesi
Beşiktaş Çarşısı,
Balıkçılar Çarşısı, Kartal Anıtı,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder