5 Aralık 2012 Çarşamba

9.      Gün(29.06.2012)

            Arazide granülemetrik mekanik dolgu yapılmaktadır. Granülametrik Mekanik Dolgu,Kazı dolgu               sınırına kadar kazılmış, tesviyesi yapılmış ve örselenmiş bölümleri uzaklaştırılmış kazı alanında projesine uygun çalışma platformu oluşturmak için yapılacak kontrollü dolgu işidir.
Burada mantar döşeme sistemi kullanılmaktadır.  Mantar döşeme sistemlerinde , kirişler farklı dizayn edilir, kolonlar arasında kalan döşeme şeritlerinin 100-150 cm genişliğinde kiriş olarak çalıştığı kabul edilir. Bu amaçla bu şeritlerde etriye bağlanmaz ama kiriş alt üst donatısı ve ihtiyaca göre kolon başlıklarında ilave donatı konur , etriye olmadığı için radyede olduğu gibi sehpa kullanılır. Bu kiriş sistemi fiktif kiriş olarak adlandırılır. 7-8 aksı 5.kademede 11 adet ankraj imalatı yapıldı. J-Q aksı arası döşeme donatısı alt hasır montajına başlandı. Q-R aksları arasında drenaj imalatı yapıldı.
10.     Gün (30.06.2012)
       Tevzi demir, kiriş gibi çalışan , yükü dağıtan yere paralel demirdir. Şakül demirler ise düşey demirdir.Kortek firması tarafından O-N /15-18 aksları arası Grace preprufe 300 R radye temel altı ve yanı su yalıtımı yapıldı. 7-8 aksı 5. Kademede 15 mtül kuşak kirişi imalatı tamamlandı. Hafriyat çalışmaları devam etti.

11.       Gün (02.07.2012)
         Ofis kısmında cumartesi gelen revizyon projelerinin incelenmesi ve onların ilgili birimlere dağıtımı yapıldı. Sonrasında şantiyeye çıkıldı. En uzun üretimde olan demir 12 m dir. Patlayıcı ile patlatma yapılmıştır. O-R aksı arası temel donatı montajına devam edildi. J-Q aksı arası döşeme donatısı alt-üst hasır montajına devam edildi. Gelen foamboard indirildi ve demircler  ile beraber kontroller yapıldı. Hidrostatik su dolum testi yapılmıştır. Borular su dolu şekilde beton dökmeye hazır hale getirilmiştir.
12.       Gün (03.07.2012)
       Kuşak kirişlerinin arası püskürtme beton ile doldurulmuştur.  Kür işlemi  3 şekilde gerçekleşmektedir. Sulayarak, ıslak çuvallara sararak kür, sıvı kimyasal maddelerle kürdür. 9-10 aksı 2.kademede 7 adet ankraj imalatı tamamlandı. 7-8 aksı 4.kademede 12.5 mtül  kuşak kiriş imalatı tamamlandı. -44.65 kotu asansör kuyusu grobeton dökümü yapıldı. K01 kule vinç montaj ve test çalışmaları bitmiş ve aktif çalışmaya başlamıştır.
13.    Gün (04.07.2012)
        9-10 aksı 2. Kademede 13 mtül kuşak kirişi imalatı tamamlandı. Hafriyat kazılarına devam edildi. -44.65 kotu asansör kuyusu kalıp montajına başlandı. Dolgu betonu dökümü yapıldı. Grobeton, Mukavemetin önemli olmadığı dolgu, tesviye ve temel altı betonu olarak kullanılır. Grobeton yapımındaki amaç zemin ile temelin irtibatını keserek zeminden gelebilecek su veya zararlı kimyasalların temel betonarmesine zarar vermesini önlemek ve temel altının donatı döşenmesi için gerekli düzlüğe getirmektir. Ayrıca beton yollarda alt temel tabakasında kullanılabilir. Temel kazısı bittikten sonra zemin güzelce tesviyelendirilir ve sıkıştırılır. Tesviyelendirilmiş , sıkıştırılmış  zemin üzerine 5-10 cm kalınlığında mıcır serilir ve mıcır tesviyelendirilir.  Serilen mıcırın üzerine naylon örtülür. İstenilirse daha sağlıklı olması için çift kat olarak serilebilir. Örtülen naylon üzerine grobeton dökülerek tesviyelendirilir. Tesviye, alt katların pürüzlerini kapatarak düzgün bir yüzey sağlar.  Aplikasyon , yapının temel ve kolon yerlerinin arsa üzerinde saptanarak işaretlenmesidir. Grobetonda demir donatı yoktur. Blokajda dane çapı büyük çakıllar ,mıcırlar kullanılır.
14.       Gün (05.07.2012)
Sahada statik projenin demir metraj yardımıyla uygulamaya aktarılması ve kontrollerin yapılması tamamlandı. 7-8 aksı 4.kademede 4 adet ve8-9 aksı 5.kademede 4 adet olmak üzere 8 adet ankraj imalatı tamamlandı. 229 kamyon kazı yapılmıştır. J-Q aksı arası döşeme donatısı alt-üst hasır montajına devam edildi. -44,65 kotu asansör kuyusu kalıp montajı tamamlandı.  Kalıp çevresine dolgu betonu dökümü yapıldı. Perde betonu döküldü ve temel perde arkası dolgusu yapıldı.
15.    Gün ( 06.07.2012)
        Gelen projelerin dağıtımı, dosyalama için projelerin düzenlenmesi, katlanması ve isimlendirilmesi işlemleri gerçekleşti. 7-8 aksı 4.kademede 4 adet ve 8-9 aksı 5.kademede 4 adet olmak üzere 8 adet ankraj imalatı tamamlandı.M-O aksları arası grobeton dökümü ve perdah işleri tamamlandı. Masa kalıp hazırlığına devam edildi. O-R aksları arası kolon+BAP (betonarame donatı) donatı montajına başlandı.
16.     Gün (07.07.2012)
               7-8, 8-9 aksı 4.kademede 8,5 m ve 7-8 aksı 6.kademede 9,5 m olmak üzere 18m kuşak kirişi imalatı yapıldı. .  B10 katı H bölgesi SB10189 ,10196, 10192, 10193, 10194, 10184, 10171 kolonları donatı ve kalıp montajları yapıldı. L-P aksları arası kolon ve perde donatı montajına başlandı.  Dökülen temel ve tabliye betonu  perdah işleri yapıldı. (-39,40)-(-40,65) kotları arası grobeton dökümü  için kalıp imalatı yapıldı.
17.      Gün (09.07.2012)
       12 adet ankraj delgisi yapıldı. Patlatma yapılmıştır. . B10 katı kule bölgesi grobeton döküldü. Asansör kuyusu ve su kaçaklarının giderilmesi ile uğraşıldı. Kazılar devam etmiştir. . Patlatma işlemi beton kalıplarının bozulmaması ve betonun düzgün çıkması için beton dökümünden 24 saat önce ve sonra yapılmaması şeklinde planlanmaktadır.
18.    Gün (10.07.2012)
8 adet ankraj delgisi yapıldı. . B10 katı kule bölgesi grobeton imalatı devam etti. L-P aksları arası kolon ve perde donatı montajı yapıldı. B10 katı kule bölgesi demir hazırlık yapıldı. B09 katı SB09173, SB09201, SB09154, SB09203 kolon kalıp imalatı yapıldı. Preprufe 300 R uygulaması yapıldı. Asansör kuyusu su kaçakalarının giderilmesi ile ilgili çalışma yapıldı. Manilya sökü aletidir. Tabliye döşemedir. Çekme payı kuleden ceddeye olan mesafedir. . Donatılar 92 cm + 4+4 paspayından dolayı 100 cm mesela.  Metreyi kolonda filize tutunca 186, etriyeye tutunca 184 cm dir.  Boy demiri 380 cm dir. Şişleme vibratörün tahtalı şekilde olanıdır. Cüruğ betona dayanım verir. Kül de . Kılçık drenaj dallanma gibidir. Temel altı drenajdır. Kalıp dışından kolon çevresindeki ipe 178cm olmalıdır.
19.       Gün (11.07.2012)
       11-12 aksı rampa kısmına 3 adet 6m pasif ankraj delgisi yapıldı. 281 kamyon kazı yapılmıştır. B10 katı kule bölgesi 9. Kısım grobeton beton ve kalıp imalatı yapıldı. . B10 katı kule bölgesi temel alt donatı ve asansör kuyu  temel donatı montajı yapıldı. B09 rampa döşemesi sökümü yapıldı. J-N /12-13 aksları arası preprufe 300 R uygulaması yapıldı.  E-H aksları arası temel yanına XPS döşenmesi yapıldı.
Asansör boşluğuna önce mıcır koyuldu sonra beton döküldü.
Donatı kaplanması, grobeton dökümü, kolon beton dökümü yapıldı. Demirlerde en altta koyulan demire mastar demiri denir. Grid gibi döşenir. İzocamlar perdenin dışında kaplanır ve üzerine gelen harçtan izolasyonu korur. Segregasyonlu yüzey, mıcır kalmış (çimento-su ayrışmış yüzeydir. )Kolonlar dışarıdan hazırlanıp yerine koyulur. Bu işlemler sırasında kolonun dönmemesi için çapraz demir ile bağlanır. Kolonun altına alçı koyarak segregasyonu önleyebiliriz.  Segregasyonlu kısımlara segregasyonun çeşidine göre tekrardan sıvama yapılır. Kolonlar bağlandıktan sonra tekrar kontrolleri yapılır.  Pompa temizlenmesi sırasında meydana gelen top sıkışması ve havayı dışarı atamama nedeni ile 1 kişinin yaralanması ile sonuçlanmıştır.
20.    Gün (12.07.2012)
        Kazılar, beton döküm işlemleri , donatı birleştirme işlemleri ve konrolleri, bini payı kontrolü devam etti. Döşemede alt taraf çekmeye çalışır.
Bini demirlerin üst üste geldiği alandır. Bini mesafesini bulmak için demirin çapı ile 50 fi yi çarparız. Momentin önemli olmadığı noktalarda 35 fi alınır. Kolonlarda moment orta noktada 0 dır. Burada önemsizdir.  O yüzden 35 fi alırız. Çevreleyen dış perdede zımbalama donatısı atılmaz.
       Çelik mala ile derz yerleri birleştirilir. Preprufe 300 R su yalıtım malzemesidir. Hem daha uygun fiyatlıdır hem de diğer su yalıtım malzemelerine göre daha avantajlıdır.Çünkü betonla tepkimeye girerek yapışır ve aradan su geçişine izin vermez. Kat yüksekliği 3.10 cm. 2.88 e kadar olan yüksekliğe kalıplar geliyor. Grobetonda mastar için koyulan demirler kotu belirler.10 cm grobeton, 5 mm izolasyon, 125 cm rayda temel.  Bu kule altında 250 cm e çıkar. Perdede donatı içe alınıp 60cm lik donatı 55 cm olabilir mesela. Arazide ölçüm alına aletin parçaları, javan, mira, niva…Helikopter tepsisi çıktığında bıçağı parlatmaya yarar. Radyetemelin üzerine epoksi sürülür  ve cilalanmış gibi olur. Grobetonda C14 kullanılır. Radya temelde C50 kullanılır. C50 de çimento çok olduğu için çabuk kurur.  Masa kalıpta da mahya ve ızgaralar vardır. Mahyalar ana kiriştir. GT24, ızgaralar VT20 dir. Beton dökerken kırmızı bant çekilir, su geldiğinde onu emmesi içindir. Teslim almalarda dikkat edilen , bu inşaatta uygulanan yataydaki kolon sınırı 180, dikeydeki 150 dir. Bir mikser 7m3 alır.Radyabeton binanın yükünü toprağa iletir. Kalıp aparatları; kelebek, deve boynu, tayrot, payandadır.
GEZİ STAJI
Gezi stajı kapsamında İstanbul Beşiktaş ilçesinin yıldız semtinin tarihi ve içinde bulunan yapılar, dokusu üzerine bir araştırma yaptım. Beşiktaş semtinde bulunan önemli yapılar ve alanlar, yıldız korusu, yıldız sarayı,yıldız cami,yıldız saat kulesi, malta köşkü,  Barbaros bulvarı, Sinanpaşa cami, Atatürk anıtı, Barbaros Hayrettin Paşa Heykeli ve türbesi,Beşiktaş iskelesi, Deniz Müzesi, Beşiktaş pasajı, Beşiktaş balıkçılar pazarı, kartal heykelidir. Beşiktaş, boğazın Rumeli yakasında, Tophane ile Ortaköyün arasındadır. Batıda Şişli ve Kağıthane, Güneybatıda Beyoğlu, kuzeyde Sarıyer ile komşudur. Yüzölçümü 11.000 kilometrekare, sahil uzunluğu 8375metre, nüfusu 2000 sayımına göre 190.813 tür.Bir teze göre Beşiktaş adının alı Beştaş imiş. Bu da Barbaros Hayrettin Paşanın kıyıya getirdiği gemileri bağlamak için diktirdiği 5 taş sütundan gelir. Beştaş ismi zamanla Beşiktaşa dönmüştür. Beşiktaş yerleşim yeri kimliğini Osmanlı zamanında kazanmıştır. Çünkü Bizans dönemi boyunca Beşiktaş’a Karadeniz kıyılarından yağmacı akımları gelmektedir. Bu akım Osmanlı zamanında kontrol altına alınmış ve sur dışına yerleşmeler başlamıştır.Barbaros Hayreddin Paşa zamanında Beşiktaşın bulunduğu bölge liman olarak kullanılmaya uygun bir koymuş. Ama zamanla doldurularak padişahların dinlenmesi ve eğlenmesi için hasbahçeye dönüştürülmüştür.
Beşiktaş’ a yapılan gezi ile birlikte tarihten taşınan izlerin günümüzü şekillendirdiğini görmekteyiz. İhtiyaçlara göre limanın zamanla iskeleye dönüşmesi, isimlerin kaynakları... Deniz kıyısına yakınlığı ve balıkçılar çarşısının bulunması Beşiktaş’a ayrı bir canlılık katmaktadır.Beşiktaş balıkçılar çarşısının kabuğu ile beşiktaşın anıtsal yapılarının arasına sembol niteliğinde bir yapı daha eklenmiştir. Beşiktaşın arka mahallelerinde 3 katlı cumbalı yapılar da bulunurken, Barbaros bulvarına sınır olan yapılar 5-7 kat arasında değişmekte ve alt katlar kırtasiye, yeme-içme, banka gibi daha kamusal ağırlıkta kullanımlara sahipken üst katlarında biraz daha özelleşen büro tipi kullanımlar ve ev olarak kullanımlar hakimdir. Toplu ulaşım denizden vapur ile ve otobüsler ile sağlanmaktadır. Metro, metrobüs, tramvay hatları uzanmamaktadır. Ayrıca köprüye yakınlığı açısından da ulaşıma katkı sağlar. 
Yıldız Sarayı,müzesi,saat kulesi, korusu, camisi, Malta Köşkü
Türk Osmanlı saray mimarisinin son örneğidir.. Sarayda asıl yapılaşma Sultan II. Abdülhamid döneminde (1876-1909) başlamış ve buraya Yıldız Saray-ı Hümayunu adı verilmiştir. Bu dönemde saray, padişahın özel yaşamına ait mekanlarla birlikte, resmi görevlilere tahsis edilen binaları, tamirhane, marangozhane gibi atölyeleri ve tiyatro, müze, kitaplık gibi kültür ve sanat yapılarını da kapsamaktadır. Ayrıca bahçesinde tarihten geldiğini belli eden değişik formlu ağaçlar bulunmaktadır. 1993 yılından itibaren müzeleştirilmeye başlanmıştır. Korunun toplam büyüklüğü 500.000 m 2. Koru içinde Malta Köşkü, Çadır Köşkü, Yıldız Şale ve Yıldız Porselen fabrikası vardır. . Köşklerin dinlenme, seyir ve av köşkü olma özelliğini yansıtan duvar ve tavan süslemeleri vardır. Sultan Abdülhamid Malta köşkünü Yıldız Sarayı`na bağlatmış, saray halkı tarafından koru geçişlerinde dinlenme ve ziyaret yeri olarak kullanılmıştır. II.Abdülhamid Yıldız Camii’ni 1885-1886 yılları arasında yaptırmıştır. Bu caminin avlusunun güneybatı köşesinde saat kulesi bulunmaktadır. Köşeleri kırık bir kare plan üzerinde yükselen, üç katlı kuledir.
Barbaros bulvarı,Atatürk anıtı, Barbaros Hayreddin Paşa heykeli, Deniz müzesi
6 şeritten oluşmakta olan Barbaros bulvarı nın çevresi ve ortası ağaçlarla kaplıdır. Beşiktaş meydanda yükselen ince uzun yapı ise Atatürk anıtıdır. Altından insanların geçişine izin veren bir anıttır.  Barbaros Hayreddin Paşa heykeli ise Beşiktaş sahilde yer almaktadır. İstanbul Deniz Müzesi, Koleksiyonunda yaklaşık 20.000 adet eser bulunmaktadır. Türkiye'de kurulan ilk askeri müzedir. Ana sergi binası 3 katlı olup, 1500 m² lik alana sahiptir. Binada bulunan 4 büyük salon ve 17 oda sergileme alanı olarak kullanılmış ve salonlara rüzgar yönlerinin isimleri verilmiştir. Müzede, saltanat kayıkları, bahriyeli kıyafetleri, el yazmaları, gemi modelleri,sancaklar,haritalar ve portolanlar, tablolar, tuğralar ve armalar, kadırgalar, seyir aletleri, gemi baş figürleri ile silahlar sergilenmektedir. Beşiktaş İskele Meydanı'nda Türk Amirali Kaptan-ı Derya Barbaros Hayrettin Paşa 'nın anıtı ve türbesi yanında, bugünkü bulunduğu yere taşınmıştır.
Beşiktaş Çarşısı, Balıkçılar Çarşısı, Kartal Anıtı,
Büyük Beşiktaş Çarşısı 1985 yılında yapılmıştır. Büyük Beşiktaş Çarşısı'nın ALT ÇARŞI katında PTT olması nedeni ile halk arasında "Postane Çarşısı" olarak da bilinmektedir. Mimari yapısına baktığımızda yarı açık bir çarşıdır.En üst katında müşteri ve misafir otoparkının bulunmaktadır. Toplu taşıt ve özel araçlar ile ulaşımı kolaydır. Çarşıda her tarz bay-bayan giyim, ayakkabı, aksesuar, spor ayakkabı çanta ve malzemeleri cep telefonu, pet shop, yüncü, iç çamaşır, terzi, kafeterya, hamile giyim,reklam ve tabela,bebek giyim,nikah şekeri bay bayan çanta, elektrik elektronik yedek parça ve ayrıca PTT-Uluslararası Call Center-İSKİ-İğdaş Fatura Ödeme Veznesi olmak üzere toplam 184 bağımsız bölüm bulunmaktadır. Çiftçilerin ve yaşayanların buluştuğu, taze balık alıp satma ve üretme işinin merkezi olan üçgen bir plaza bulunur. Kabuğun kenarları kesilerek tarihi dokunun içine yerleşir.. kırmızı kablolarla asılmış yüzlerce ampul sayesinde oldukça da aydınlık bir hal almış. Bu aydınlatma sisteminin aynı zamanda tipik İstanbul çarşıları aydınlatması olduğu belirtiliyor.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder